Friday, October 15, 2021

Haiku: これらの詩は私の新しい花嫁に捧げられています

 


I have found her now;

there is pie in the oven.

Our bed is half made.

私は彼女を見つけたので、私の新しい花嫁はパイを焼き、ベッドを整えずに残しました


This soft silver skin

with a patina of mist

is mild in my hands

彼女の柔らかい銀色の肌は私の手に曇って暖かい

We wash the dishes --
stack them neat in the drainer --
gaze out at the rain.
雨が降っている間に皿を洗って積み重ねる

Where have the bells gone --
that boomed a joyous echo
and gathered neighbors?

No comments:

Post a Comment